یارب آن آهوی مشکین به ختن بازرسان وان سهی سرو خرامان به چمن بازرسان
دل آزرده ما را به نسیمی بنواز یعنی آن جان زتن رفته به تن بازرسان
ماه خورشید به منزل چو به امر تورسند یار مهروی مرا نیز به من بازرسان
دیده ها در طلب لعل یمانی خون شد یا رب آن کوکب رخشان به یمن بازرسان
برو ای طایر میمون همایون آثار پیش عنقا سخن زاغ و زغن بازرسان
سخن این است که مابی تونخواهیم حیات بشنو ای پیک خبرگیر وسخن بازرسان
آنکه بودی وطنش دیده حافظ یا رب به مرادش ز غریبی به وطن بازرسان
جلسه سوم هم روز 30 شهریوربااین ابیات شروع شد.یاد قطب عالم امکان ، کسیکه برای
بشریت ضروری وفیض بزرگ الهی محسوب میشه امااینکه مابرای اوچه می کنیم سوالی
است که هنوزشاید کسی جوابش را بدرستی تحقق نبخشیده است وحجاج می خواهند حج
خود را با او کامل کنند!
شایداین عقیده که درموسم حج بخصوص درعرفات ومنی امام حضوردارند محرکی باشد
برای اینکه نسبت خودراباآن وجودهمام بسنجیم وببینیم که واقعادرآنچه که می گوییم صادقیم؟
درتاریخ شنیده شده که بعضی مکررحج می کردند برای دیدن روی آن مهرو!
و اینکه میرسیدند یا نمی رسیدند در هرد و حسرتی بود !
لازم است که حاجی این آمادگی رادرخودایجاد کند که به حضورش مشرف شود واینکه آیا
اورا می تواند با چشم سرببیند بحثی دیگراست اماآنچه که ثابت است اومارا می بیندوبراعمال
ما اشراف دارد و ما نیاز داریم که مورد توجه ایشان قرار بگیریم .
یکی ازمسائل حج بحث تهذیب نفس است ومقاومت دربرابرامیال شیطانی واگردراین زمینه
موفق نباشیم قبل وبعد ازسفر تفاوتی نمی کند و همین حج هم وبال خواهد بود.
امام صادق علیه السلام می فرمایند که هرگاه تصمیم به حج گرفتی دلت را ازهربازدارنده ای
خالی ساز .
وامام رضا علیه السلام می فرمایند که حج ورود به پیشگاه الهی است و عامل پاکی از گناهان .
بازداشتن بدنها ازخواسته ها ولذائذ است وبیرون آمدن ازهمه گناهان گذشته وشروع آینده با
توبه است .
وامام سجاد علیه السلام فرمودند که حج ورود به آستان لطف خدای رحمان است وفرارازگناهان
بسوی خداوند است .
به همین دلیل است که حلالیت می گیریم . حق الناس را جدی می انگاریم حج مقبول وسعی
مشکوروذنب مغفوربرای کسی تحقق پیدا می کند که باتمام وجودش بخواهد ازگناهان به خدا
پناهنده شود .
السلام علیک یا ابا عبد الله وعلی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی سلام الله ابدا …
تا جلسه بعد….